Het eerste wild - Reisverslag uit Beans River, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu Het eerste wild - Reisverslag uit Beans River, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu

Het eerste wild

Blijf op de hoogte en volg Jozien en Ger

24 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Beans River

Zoals gisteren aangekondigd hebben we vanochtend de wandelschoenen weer aangetrokken voor een hike van zo'n 8 kilometer. Dat lijkt niet veel maar we hebben er 3,5 uur over gedaan. De eerste 5 km. gaat over een bospad omlaag waarbij we zeker 12 keer een riviertje zijn overgestoken. Niet over een brug maar gewoon springend van kei naar kei. Onderweg hebben we talloze spinnenwebben vernield, we waren immers de eerste bezoekers, in elk geval vandaag maar waarschijnlijk ook van afgelopen week. De begroeiing lijkt op de regenwouden van Madagaskar, dat maakt het moeilijk om de vele vogels die we horen ook echt goed te zien. Wel spotten we diep in het woud een paar velvet-monkeys.
De zesde kilometer moet ruim 400 mtr. terug naar boven worden overbrugd, en dat bij een temperatuur die nu al boven de 24 graden ligt. Dit is weer klimmen als vanouds. Boven aangekomen is de begroeiing veel lager en minder en op de laatste 2 km. spotten we zowaar een groep Red Hartebeest. Toch nog echt wild gezien dus. Al met al een behoorlijk pittige wandeling maar daar waren we voor gewaarschuwd.
Terug in de lodge gaan we even met een bakje koffie zitten bijkomen als we door de bediening worden benaderd met "hier is vast de lunchkaart, ik zal jullie bestelling snel laten klaarmaken want jullie game-drive staat gepland.....". Hoezo vakantie..??
Na de lunch dalen we weer af tussen de plantages met citrusvruchten richting Addo Elephant Park. Het is hier echt de fruittuin van Zuid Afrika, er hangen volop sinaasappels en citroenen aan de bomen.
In het park zien we onze eerste Olifanten van deze vakantie altijd weer een prachtig gezicht, deze logge maar vooral mooie beesten. Ze komen heel dichtbij de auto, zijn duidelijk gewend aan mensen en auto's. Het is verder een mooi park en er is zat te zien, zwijntjes, zebra, hartebeest, buffels en een heeeeleboel kudu's. Daarnaast een jakhals, diverse roofvogels, yellow mongoose en een heleboel andere vogeltjes. Maar het mooiste zijn toch de olifanten, zagen we er eerst maar een, later hebben we hele kuddes gezien.
Op terugweg naar de lodge spotten we nog een uil in het donker, prachtig beest.
Terug bij de lodge worden we verwelkomd met "Welcome back. Sit back and relax, over 20 minuten staat het diner op tafel.....
Lekker relaxdagje vandaag, op naar morgen!!

• 24 Augustus 2015 - 22:50

Nadja:

Dat ziet er weer uit als een ontzettend mooie dag. Ik krijg heimwee als ik die foto's zo zie!! Die 8km in 3,5 uur valt wel tegen hoor. Jullie worden oud ;-)
    Veel plezier nog de komende dagen. Geniet het!!