Relaxdag - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu Relaxdag - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu

Relaxdag

Blijf op de hoogte en volg Jozien en Ger

15 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Vredehoek

Vanmorgen bleek onze "meet and greet" gepland te zijn. Om 9:00 uur kregen we een telefoontje dat een vertegenwoordigster van het reisbureau bij de receptie stond. Haar eerste vraag was of wij de envelop hadden maar helaas, wij hebben alleen de vouchers die we zelf hebben geprint.
Na een telefoontje met "the office" blijkt dat er eigenlijk iemand op het vliegveld had moeten staan met reisbescheiden maar helaas, die was er niet. Uiteindelijk was het verhaal dat we laat hadden geboekt en ze daarom geen tijd meer hadden om alles klaar te maken. De dame heeft nog even, aan de hand van onze vouchers, doorgenomen waar we heen gaan maar dat was dan ook alles. Verloren moeite dus....
We doen rustig aan vandaag. Het is koud (13 graden), bewolkt en er wordt regen voorspeld.
Tijdens het ontbijt krijgen we de tip dat vandaag de Bay Harbour Market is, een kleinschalige markt in een oude visfabriek waar plaatselijke producten en souvenirs worden verkocht. Vanwege het slechte weer een aanrader omdat dan waarschijnlijk ook weinig toeristen komen.
Gelijk bij de eerste kraam bestellen we het eerste souvenir/kado......en verder is het een leuk en inderdaad rustig marktje om even rond te lopen.
Vervolgens rijden we langs de kust richting Kaapstad, een kronkelige kustweg met mooie uitzichten. We parkeren bij The Waterfront en zoeken de Mug & Bean, waarvan we van de vorige keer nog weten dat ze goeie koffie hebben, om te lunchen. Daarna nog even de haven verkennen en een voor ons nieuwe kleinschalige foodmarket.
Op terugweg stoppen we nog even in Camps Bay voor een wandeling over strand en boulevard. Heerlijk even uitwaaien en golven kijken, ook dat hoort erbij. Hier ontdekken we ook een filiaal van Primi Piatti, het Italiaanse restaurant dat ook in The Waterfront zit en we nog kennen van de vorige keer. Als ze een tafeltje vrij hebben wordt dat ons diner-adresje voor vanavond.

• 15 Augustus 2015 - 17:38

Nadja:

It's Africa man...!!!
    Maar verder mooie verhalen. Geniet ervan!