De reisdag - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu De reisdag - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu

De reisdag

Blijf op de hoogte en volg Jozien en Ger

14 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Vredehoek

Vroeg uit de veren vandaag want onze eerste vlucht, van Düsseldorf naar Amsterdam, vertrekt al om 6:20 uur. Tegen half vier vertrekken we om een uur later de gereserveerde parkplatz in te draaien. We hebben gisteren al ingecheckt dus hoeven alleen nog maar de koffers af te geven. Ondanks een lange rij bij de security hebben we toch nog ruim de tijd om bij Starbucks koffie te drinken.
De vlucht vertrekt ruim een kwartier te laat en eenmaal boven wordt gelijk de landing weer ingezet. Uiteindelijk zijn we langer aan het boarden en taxiën geweest dan dat we gevlogen hebben.
Na een ontbijt op Schiphol volgt de tweede vlucht, van Amsterdam naar Kaapstad. Ook deze kiest met vertraging het luchtruim. Zicht is er nauwelijks, de eerste ruim 3000 km vliegen we boven een dik pak bewolking. Voordat het en beetje open trek zijn we Tunesië al gepasseerd en is alleen een glimp van de Sahara vanaf 10 km hoogte zichtbaar.
Tegen 21:30 landen we op Kaapstad. Ook hier is het bewolkt.

Wij zijn in Afrika dus de knop wordt in relax-stand gezet. "Tempo" is immers een van de weinige woorden waar geen Afrikaanse vertaling voor bestaat. Ditmaal is echter een uitzondering, alles verloopt voorspoedig. Binnen het uur zijn we door de douane, hebben we onze koffers en rijden we met onze huurauto richting Hout-Bay.
Het is weer even wennen, links rijden in een vreemde auto in het volstrekt donker, maar met de Tomtom en een beetje zoeken arriveren we tegen elf uur bij onze slaapplaats, Riversite Estates. Vanwege het late uur is de receptie niet meer geopend maar we worden verwelkomd door de eigenaar met een flesje Zuid-Afrikaanse wijn. Goed begin van onze vakantie!

• 16 Augustus 2015 - 20:28

Peter:

Een goed begin dus.... Geniet van al die mooie mensen.