Kaapse wijnen - Reisverslag uit Dalsig, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu Kaapse wijnen - Reisverslag uit Dalsig, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu

Kaapse wijnen

Blijf op de hoogte en volg Jozien en Ger

18 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Dalsig

De route van vandaag voert naar Stellenbosch, midden tussen de wijnranken van Zuid Afrika. Op weg daarheen passeren we de grootste township van Kaapstad, Khayelitsha, een uitgestrekte omgeving met allemaal golfplaten hutjes vergelijkbaar met het welbekende Soweto. Hier wil je echt niet zijn....
De bebouwing in en rond Stellenbosch is van de typische Kaaps-Hollandse architectuur, elegante witte huizen zoals bekend van de vele wijn-etiketten en films van Zuid Afrika. Het stadje op zich is zeker een bezoek waard. We worden hartelijk ontvangen in ons onderkomen, Rusthuiz guest house. En wat doe je als je een dagje in de wijnstreek mag verblijven; een wijnproeverij! Om niet zelf te hoeven rijden boeken we voor de middag een Winery-tour, een tuk-tuk tocht langs een drietal wijnhuizen, Lanzerac, Tokara en Zorgvliet, waar uitgebreide uitleg krijgen over de geschiedenis en de wijnen en we uiteraard ook verschillende wijnen te proeven krijgen. Tokara is ook producent van olijfolie daar proeven we ook nog vijf verschillende olijfolies. Een leerzame maar vooral lekkere middag.
We sluiten de dag toepasselijk af met een diner in het "Wijnhuis" restaurant. Ook hier weer prima gegeten met een lekker wijntje erbij. Puur genieten!