Cape Point - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu Cape Point - Reisverslag uit Vredehoek, Zuid-Afrika van Jozien en Ger Franssen - WaarBenJij.nu

Cape Point

Blijf op de hoogte en volg Jozien en Ger

16 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Vredehoek

Als we opstaan is het nog bewolkt en valt er motregen. De voorspellingen zijn echter anders, vanaf een uur of negen moet het droog worden en langzaamaan open gaan trekken.
We besluiten het erop te wagen en naar Cape Point te gaan. Op de heenreis via Chapmans Peak is het nog bewolkt maar als we de kaap naderen begint het open te trekken. Bij Kaap de Goede Hoop maken we een wandeling, zowaar af en toe in de zon (bij 13 graden maar goed...). Daarna wandelen we omhoog naar de Historical Lighthouse. Deze wandeling hebben we eerder gemaakt maar het uitzicht blijft magnifiek. Tussentijds krijgen we een telefoontje dat ons gisteren besteld souvenir klaar is om afgehaald te worden. Klusje voor later vandaag.
Terug rijden we eerst via de oostkust, langs de Indische Oceaan, en lunchen in Simons Town. Daarna vanaf Fish Hoek terug via Chapmans Peak waar het uitzicht nu vele malen beter is dan vanmorgen.
We besluiten vanmiddag Lions Head te beklimmen, een uitzichtpunt vergelijkbaar met de Tafelberg maar zonder kabelbaan. Echt klimmen dus. We overbruggen te voet een hoogteverschil van ruim 300 mtr., deels via een redelijk pad maar grotendeels echt klauterend over de rotsen waarbij het "pad" tot tweemaal toe rond Lions Peak leidt. De beloning is fenomenaal, een machtig uitzicht over enerzijds Kaapstad en anderzijds de kustlijn richting Zuiden. Eigenlijk geeft dit veel meer voldoening dan een tochtje met de kabelbaan naar de Tafelberg. En je krijgt het er zelfs warm van: de jassen gaan uit!!
We sluiten de dag af met een drankje bij ondergaande zon op een terrasje in Camps Bay.
Al met al een actieve dag, we zullen de spieren morgen wel voelen.
Het diner gebruiken we bij restaurant Pescarne in Hout Bay, lekker dichtbij en zeker zo goed als ons restaurant van gisteravond.

• 17 Augustus 2015 - 17:15

Peter:

Wauw, wat een prachtige foto van de tafelberg met een wolkendekentje. Tja, en wat dat souvenir betreft... ben benieuwd.